TR
Ders Kaydı (Kayıt Yenileme)
Üniversiteyi kazanarak kayıt yaptırdığım ilk yıl ders kaydı yaptırmam gerekir mi?
Evet. Yeni kayıt yaptıran öğrencilerimizin de ders kaydı yapması gerekmektedir.
Ders kaydınızı eğitim gördüğünüz birime ait akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde yapmak zorundasınız. Akademik takvimlere Nişantaşı Üniversitesi WEB sayfasından öğrenci sekmesinin içerisinden ulaşabilirsiniz.
Akademik Takvim, Üniversite Senatolarınca belirlenen ve kayıt yenileme, ders ekleme ya da bırakma, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri, sınav başlangıç-bitiş tarihleri gibi tüm eğitim-öğretim süreçlerin yer aldığı plandır. Tüm işlemlerinizi Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında yapmak zorundasınız.
Belirtilen tarihlerde kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl kaydını yenilememiş sayılır ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.
Birinci sınıf öğrencileri kayıtlı olduğu yarıyıla ait bütün dersleri almakla yükümlüdür.
Bulunduğu döneme kadar tüm derslerini alıp başarmış olmak şartı ile genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ve üzeri olanlar; bir dönemde 30 AKTS 5 AKTS (5 AKTS’yi aşması halinde en çok 1 derse) kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders alan öğrencilerin, aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına ve derslerin bulunduğu dönem ortalamasına dahil edilir.
Evet. Öncelikle başarısız olduğunuz ders/dersler ve kredi sınırları içinde alt yarıyılda almadığınız dersleri alıp seçerek kayıt yaptırmanız gerekmektedir.
Hayır. Dersleri alt dönemlerden itibaren sıra ile almak zorundasınız.
Evet. OBİS’den ders seçimi yaparken almak istediğiniz seçmeli dersi seçip “değiştirmek istediğiniz diğer seçmeli dersin yerine alıyorum” işlemini yapmanız gerekmektedir. Seçmeli dersin değişimi için yerine ders seçme işlemini yapmanız önemlidir.
Ders kaydını internet ortamında https://obis.nisantasi.edu.tr/ adresine giriş yapmak sureti ile interneti bulunan her yerden yapabilirsiniz.
Bu durumda şifrenizin sıfırlanması gerekmektedir. Şifre sıfırlama talebini Öğrenci Bilgi İşlem oidb_nu@nisantasi.edu.tr adresine e-posta olarak iletmeniz gerekmektedir.
Evet. Eğer dönem için dondurma işlemi yapmadıysanız ders kaydı yaptırılmayan dönem eğitim süresinden sayılmaktadır. Dondurma işlemi yapılan dönemler eğitim süresinden sayılmaz.
Evet. Güz yarıyılında kayıt yaptırmayan öğrenci Bahar yarıyılında kayıt yaptırabilir.
Bir dönemde 30 AKTS'lik ders seçimini tamamlamanız gerekir. Bunun yanında;
a)Son sınıfa gelmiş öğrenciler: yarıyıl AKTS ders yükü 15 AKTS ders yükü ( 15 AKTS ders
yükünü aşması halinde yarıyıl AKTS ders yükü en fazla 3 ders) alabilirler.
b)Çift Ana Dal/program (ÇAP) ve yan dal yapan öğrenciler bir yarıyılda en fazla yarıyıl
AKTS ders yükü 15 AKTS ders yükü ( 15 AKTS'yi aşması halinde en çok 3 ders) karşılığı derse kayıt yaptırabilirler.
c) Yatay ve dikey geçiş yapan öğrenciler kayıtlandıkları ve takip eden yarıyılda en fazla,
yarıyıl AKTS ders yükü 15 AKTS ders yükü ( 15 AKTS'yi aşması halinde en çok 3 ders)
karşılığı derse kayıt yaptırabilirler.
d)Bulunduğu yarıyılda kadar tüm derslerini alıp başarmış olmak şartı ile genel ağırlıklı not
ortalaması 3,00 ve üzeri olanlar; bir yarıyılda en fazla yarıyıl AKTS ders yükü 5 AKTS ders
yükü ( 5 AKTS’yi aşması halinde en çok 1 ders) karşılığı derse kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders
alan öğrencilerin, aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına ve derslerin
bulunduğu yarıyıl ortalamasına dahil edilir.
Ders planlarınıza bağlı olarak derslerinizin sistemde gözükmemesi dersin kaldırılmış olması, kodunun değişmiş olması, dersin açılmamış veya eksik açılmış olması nedeniyle olabilir. Bu durumda danışmanınızla irtibata geçiniz. Fakat sorun çözülmeden ders kaydınızı tamamlamayınız.
Öncelikle alabileceğiniz diğer seçmeli veya grup dersini almayı denemelisiniz. Tüm kontenjanların dolu olması halinde danışmanınıza başvurmanız gerekmektedir.
Evet. Danışman onayından emin olunuz. Danışman onayı olmayan ders kayıtları geçersizdir ve bu durumda ders ve sınavlara katılamazsınız. Bu konuda sorumluluk tamamen öğrenciye aittir.
İlk olarak program başkanına, ulaşamadığınız takdirde ise SHMYO Müdürüne durumu bildirmek sureti ile akademik takvimde belirtilen sürede danışman onayını muhakkak yaptırmanız gerekmektedir. Hiçbir yetkiliye ulaşılamadığı takdirde Öğrenci İşleri (öğrenci.islerive Shmyo adresine sistemle ilgili sorununuzu e-posta yolu ile iletebilirsiniz. Öğrenci e-posta adresinizi kullanmanız önem teşkil etmektedir.
Müfredat, eğitim gördüğünüz programda tamamlamak durumunda olduğunuz derslerdir. Müfredatta yer alan derslerden bir veya birkaçını eksik alan ya da alıp başarısız olan öğrenci mezuniyet hakkı kazanamaz.
Müfredat bilgilerine https://ebp.nisantasi.edu.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. Müfredat kontrolü için her kayıt dönemi başında alıp başarılı olduğunuz dersleri müfredatınızla karşılaştırmanız gerekmektedir.
Danışman onayı işlemi tamamlandıktan sonra, kayıtlanmış olduğunuz dersleri tek tek kontrol ediniz. Sizin danışman onayına göndermiş olduğunuz derslerden bir veya birkaçı danışmanınız tarafından listeden çıkartılmış olabilir.
Evet, sistemden alınan ve üzerinde adınızın yer aldığı sınıf yoklama listesine devam/devamsızlık imzasını atınız.
Listede adınız yoksa kaydınızda sorun vardır demektir ve derhal danışmanınızla görüşünüz.
Evet.
Danışman Aşaması
Kayıt dönemi başlamadan transkript/müfredat kontrolünün yapılması gerekmektedir. Akademik takvimde tanımlanan süre içerisinde öğrencilerle ders kaydını yapmaları gerektiği, derslere başladığında ise sınıf yoklama listesinde adları yoksa danışmanlarıyla iletişime geçmeleri gerektiği bilgisi paylaşılmalıdır. Danışmanı olduğunuz öğrencilerle yönelik gerekli bilgilendirmeleri öğrenci bilgi yönetim sistemi üzerinden toplu ya da bireysel mesaj göndererek yapabilirsiniz.
Evet, değiştirebilir. Fakat ders seçimi aşamasında, başarısız olduğu dersin yerine almak istediği dersi belirtmezse, sonraki dönemlerde sorun yaşanabilir.
Öğrenci bilgi yönetim sistemi üzerinden internet ortamında ders kaydını yapan öğrenci, danışman onayına sistem üzerinden gönderebilmektedir. Danışman onayı için öğrencinin şahsen gelmesi gerektiği yönünde bağlayıcı bir hüküm bulunmamaktadır. Danışman, onaya gönderilen ders kaydını onaylama veya yine sistem üzerinden iade etme hakkını kullanabilir.
Her öğrenci ders kaydını yapmak, yaptığı kaydı danışman onayına göndermek ve onaya gönderdiği kaydın danışman tarafından kesin kayda dönüşmesini takip etmekle yükümlüdür. Danışman tarafından iade edilen ders kayıt teklifini öğrenci, akademik takvimde belirtilen sürede yeniden düzenleyerek danışmanına onaylatmakla yükümlüdür.
Evet. OBİS sistemi üzerinden öğrenciye mesaj gönderebilirsiniz.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren ve biriminize bakmakla yükümlü görevlilere ulaşmanız halinde sorununuz çözümlenebilecektir. Yoğunluk nedeni ile kendilerine ulaşamamanız durumunda;
Başkanlık yöneticilerine, Öğrenci ve akademik personellere otomasyon sistemine teknik destek vermek amacı ile oluşturulan ogrenci.isleri@nisantasi.edu.tr adreslerinden birine ulaşarak yaşadığınız sorunu bildirmeniz ve iletişim numaranızı bırakmanız durumunda sorununuza çözüm üretilecek ve geri dönüş yapılacaktır.
Öncelikle kontenjan tanımlanmış diğer grup dersleri denemelisiniz. 'Tüm grup ders kontenjanlarının dolu olması halinde durumu bölüm/program başkanına bildirmeniz gerekmektedir.
Öğrenci, mezuniyet hakkı elde edebilmesi için, tabi olduğu müfredattaki tüm dersleri almak ve başarmak zorundadır. O nedenle her kayıt döneminde müfredat transkript kontrolünün yapılması önemlidir. Öğrenci ayrıca öncelikle başarısız olduğu veya hiç almadığı alt dönem derslerini almak zorundadır.
Evet. Fakat ders değişikliği işleminin öğrenci ile görüşülerek yapılması önemlidir.
Evet. Öğrenci ders kaydının kesin kayda dönüştüğünü görüp, dersleri tek tek kontrol etmeyebilir. Bu durumda ise sizin tarafınızdan değiştirilmiş dersi fark etmeme sonucunda, seçmemiş olduğu derse devam etme gibi olumsuz durumlar meydana gelmektedir. O nedenle ders değişikliği ile ilgili olarak öğrenci ile bilgi paylaşılması önemlidir.
Akademik takvimde tanımlanan ekle-sil haftasında kontrol edebilir, hata varsa düzeltme yoluna gidebilirsiniz.
Biriminizde görevli, yetkilendirilmiş personellere ulaşarak kesin kaydı açtırabilmek için dilekçe yazmanız gerekmektedir.
Böyle bir zorunluluk bulunmamaktadır. Fakat zaman zaman öğrenciler tarafından dile getirilen haksız iddialar karşısında somut veri sunabilme adına onay sonrası sistem çıktısı alınabilir veya bilgisayarda bir dosya oluşturularak kayıt yoluna gidilebilir.
Kayıt Dondurma- İlişik Kesme
Evet. Öğrenciler, kanıtlayacakları önemli nedenlerin veya eğitim öğretimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, staj, araştırma ve benzeri imkânların ortaya çıkması halinde ilgili yönetim kurulu kararı ile kayıt dondurabilirler.
Bir defada iki yarıyıla kadar olmak üzere, öğrenim süresi boyunca en fazla dört yarıyıl/iki yıl kaydınızı dondurulabilirsiniz.
Üniversite tarafından görevlendirilmiş iseniz, görevli olduğunuz sürece izinli sayılırsınız. Ancak, izinli sayıldığınız süre de dahil, toplam devamsızlık süresi bir dersin o yarıyıldaki/yıldaki toplam saatinin % 50’sini aşamazsınız.
Kayıt dondurma isteğinizin ilgili yönetim kurulunca kabul edilmesi durumunda öğrenim ücretini yatırmanıza gerek yoktur.
Kayıt dondurduğunuz süreler eğitim-öğretimden sayılmaz.
Kendiniz dolduracağınız İlişik Kesme Formu’nu, form üzerinde belirtilen merkezlerde onaylattıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına vermeniz gerekmektedir. Kaydınızın silinmesi ile birlikte öğrencilik hakkınız sona erer.
Ders Muafiyeti
Fakülteye/yüksekokula/meslek yüksekokuluna ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, eğitim öğretimin başladığı tarihten itibaren üç hafta içinde daha önce öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumlarında aldığı ve başarılı olduğu dersler için muaf olmak istediği dersleri içeren bir dilekçe, onaylı transkript ve onaylı ders içerikleriyle ile birlikte ilgili birime başvurabilirler.
Birim Yönetim Kurulu’nun muafiyet talebini uygun görmesi ve muaf olunan derslerin sisteme işlenmesi sonrasında, danışmanınız ile birlikte alacak olduğunuz derslere kaydınız yapılır. Muafiyet kararının alınması süreci, Akademik takvimde belirtilen ders ekleme/çıkarma süresinin sonrasına sarkması durumunda ders kayıt işlemi Öğrenci İşleri personellerince yerine getirilir. Fakat bu süre zarfında mağdur olmamanız için dönem derslerine devam etmeniz önem arz etmektedir.
Üniversitemize bağlı programlara kayıt yaptırıp muafiyet başvurusunda bulunan her öğrenci için ilgili birimlerin muafiyet ve intibak komisyonu tarafından bir muafiyet çizelgesi hazırlanarak yönetim kurulu kararıyla birlikte öğrenciye tebliğ edilir.
Yatay geçişle gelen öğrenciler, başvurdukları yarıyıla; dikey geçişle gelen öğrenciler, beşinci yarıyıla; merkezi yerleştirme sınavları ile gelen öğrenciler ise birinci yarıyıla intibak ettirilir.
Muafiyet işleminin kesinleşip tarafınıza bildirildiği tarihten itibaren en geç bir hafta içinde ilgili birime dilekçe ile itirazda bulunabilirsiniz.
Bir dersten muaf olabilmesi için ders notunun en az DD ve üzeri olması gerekir.
Sınavlar ve Değerlendirmeler
Akademik takvimde belirtilen sınav not girişlerinin öğrenci otomasyon sistemine girilmesinin son gününden itibaren beş iş günü içerisinde ilgili birime (Dekan/Müdürlük sekreterliğine ) dilekçe vererek itiraz edebilirsiniz.
Stajlarda bütünleme sınav hakkı yoktur. Başarısız olunan staj tekrar alınır.
Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında, ara sınavlardan herhangi birine haklı ve geçerli nedenlerle katılamayan öğrenciler için ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınavı yapılabilir.
Hayır.
Öğrenciler, mazeretlerine ilişkin isteklerini, mazeretin bitiminden bir hafta içerisinde ilgili Dekanlık/Müdürlüklere dilekçe ile bildirirler. Bu süre içinde başvuru yapmayanlar bu haklarını kullanmaktan vazgeçmiş sayılır.
Üniversitemizde ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı dönem içi değerlendirme puanının @’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın `’ının toplamıdır.
Bir dersten devamsızlıktan kalan öğrenci o dersin final ve bütünleme sınavına giremez.
Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınav puanının en az 50, başarı puanının en az 50 olması zorunludur.
Hayır. Fakat bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin GANO'sunun en az 2.00 olması gerekir. Bu durumda öğrenci not yükseltmek için ilgili dersleri tekrar alabilir.
Müfredatınızda tanımlı bütün dersleri almış fakat mezuniyetiniz için daha önce devam şartını sağladığınız tek dersinizin kalmış olması durumunda o dersten tek ders sınavına girebilirsiniz. Bütünleme sınavlarını takip eden bir hafta içinde dilekçe ile biriminize başvurmanız ve başvurunuzun uygun görülmesi halinde on gün içinde birimlerce açılacak tek ders sınavına girmeniz gerekmektedir.
Öğrencilerin başarılı sayılabilmeleri için bu sınavdan en az DD notu almaları gerekir. Tek ders sınavında başarılı olamayan öğrenciler bu dersi ilgili yarıyılda yeniden almak zorundadır. Öğrenciler tek ders sınav hakkından bir defa yararlanabilir. Tek ders sınavı hakkını kazanmış olduğu dönemde kullanmayanlar bu haktan vazgeçmiş sayılır.
Hayır. Tek ders sınavına başvurabilmeniz için o derse kayıt yaptırmış olmanız gerekmez.
Evet. 100 puan üzerinden 50’nin altında not alan öğrenciler başarısız sayılır.
Ek Madde-1 kapsamında yapılacak yatay geçiş başvurularında öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği programın taban puanına eşit ya da yüksek olması durumunda herhangi bir başarı şartı aranmaz. Detaylı bilgi ve diğer koşullar Yükseköğretim Kurulu internet sitesinde yayınlanan "Güz ve Bahar Dönemi Ek Madde 1 Uygulama İlkeleri"nde yer almaktadır.
Kurumlararası yatay geçiş başvurusu yapabilmek için öğrencinin kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının; önlisans programları için 100 üzerinden en az 60 veya 4 üzerinden en az 2.00; lisans programları için 100 üzerinden en az 70 veya 4 üzerinden en az 2.50, olması gerekmektedir.
Özel Öğrenci
Önlisans programlarının en az bir yarıyılını, lisans programlarının en az iki yarıyılını tamamlamış olmanız gerekmektedir.
Eğitim-öğretim yarıyılı başlamadan (15) gün öncesine kadar Üniversitemizin ilgili birimine başvuru yapmalıdır.
Üniversitemize bağlı birimden alacağı dersleri de gösterir, kayıtlı olduğu birim yönetim kurulunun olumlu kararı, disiplin durumunu gösterir belge, not çizelgesi (transkript) ve dilekçe ile başvuru yapmanız gerekir. Ayrıca sağlık/aile/can güvenliği sorunları nedeniyle başvuran öğrencilerin aşağıda belirtilen belgeleri temin etmeleri gerekir. Üniversite veya Kamu Hastanelerinden son 6 ay içerisinde alınmış, hayati tehlikeyi belgeleyen sağlık raporu, Bağımsız yaşamı engelleyen nörolojik ve kas-iskelet sorunu olan öğrenciler, Üniversite veya Kamu Hastanelerinden alınmış ve Başhekim tarafından onaylanmış sağlık raporu ile ailesi yanında kalması gerekli görülen öğrenciler, Resmî olarak belgelenmek kaydıyla can ve mal güvenliğini tehdit eden bir riskin ortaya çıkması.
Üniversitemiz Özel Öğrenci Yönergesi'nde istenen belgelerle ilgili Fakülte/Yüksekokula dilekçe ile başvuru yapmanız gerekir.
Özel öğrenci olarak kabul edildiğiniz birime (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı) müracaat ederek, kesin kaydınızı yaptırmanız gerekmektedir.
Fakülte/Yüksekokulunuza giderek danışmanınızı bulmanız ve ders kayıt işlemlerinizi tamamlamanız gerekmek
Özel öğrencilik süresi, bir defada en fazla 1 yıl olarak belirlenir. Ancak, özel öğrencilik statüsünden yararlanma şartlarının devam etmesi durumunda, ilgili birim yönetim kurulu önerisi, Üniversite senatosunca özel öğrenciliğin devamı yönünde karara bağlanabilir.
Evet. Öğrencilik hakkınız kendi üniversitenizde devam ettiği için kendi üniversitenize ücret ödemeye devam etmelisiniz.
Mezuniyet
Kayıtlı olduğunuz öğretim programının ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlamanız ve GANO’nuzun 2,00 veya daha yüksek olması halinde diploma almaya hak kazanırsınız.
Lisans programına kayıtlı bir öğrenci iseniz; ilk dört dönemlik programı başarıyla tamamlamış, en az 2,00 genel not ortalamasını sağlamış ve sorumluysa yabancı dil muafiyet sınavını başarmak şartı ile kaydınızı sildirmiş olmak koşuluyla, önlisans diploması alabilirsiniz.
Dönem sonlarında WEB sitemizde ilan edilen takvimde belirtilen tarihlerden itibaren öğrenci kimlik kartı ve nüfus cüzdanı ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Diploma Birimine müracaat edilerek diplomalar alınabilmektedir. Ayrıca e-devlet üzerinden de e-imzalı olarak mezuniyet belgesine ulaşabilirsiniz.
Nüfus cüzdanınız ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı diploma birimine müracaat etmeniz halinde diplomanızı alabilirsiniz. Kendiniz gelemiyor iseniz noter vekâleti vererek vekilinize aldırabilir veya kamu kurumunda çalışıyorsanız resmi yazı ile talep edildiği takdirde kurumunuza resmi yazı ile gönderilmektedir.
Diplomasını kaybeden mezun öğrencilerimize 2.nüsha diploma düzenlenmektedir. 2.nüsha diploma düzenlenmesi için; web sitemiz öğrenci menüsü altındaki diploma-transkript başlığında belirtilen belgelerle birlikte Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen veya posta yolu ile başvurulması gerekmektedir.
Öğrenimine devam eden öğrencilerimiz transkript belgelerini bölüm/program sekreterliklerine şahsen başvurarak alabilmektedirler. Mezun olan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı diploma birimine şahsen müracaat ederek alabilir.
Uluslararası Öğrenciler
Üniversitemizin WEB sayfasından ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı WEB sayfasından güncel gelişmeleri takip edebilirsiniz.
İnternet sayfamızda İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Önlisans ve Lisans Düzeyinde İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi’nde yer alan koşulları sağlayan öğrencilerin başvuruları değerlendirmeye alınır.
Üniversitemizin yapmış olduğu Nişantaşı Üniversitesi-YÖS sınav sonucunu tanıyan üniversitelerin sınav sonuçları kabul edilmektedir.
Evet başvuru yapabilirsiniz. Başvuru yapacak adaylardaki önceliğimiz kendi Üniversitemizin yapmış olduğu Nişantaşı Üniversitesi -YÖS Sınav sonucuna sahip olan adayların yaptığı başvurular dikkate alınmaktadır. Boş kontenjan kaldığında, diğer ulusal ve uluslararası sınav sonuç belgesine sahip olan adaylar, tekrar boş kontenjan kaldığında diploma ile yapılan başvurular sırası ile dikkate alınmaktadır.
Liseden henüz mezun olmamış adayların, liselerinden diploma puanını ve diploma tarihini içeren, mezun olabileceklerine dair resmi bir yazı (geçici mezuniyet belgesi) sunmaları gerekmektedir.
Ön lisans: 1 2 1
Üniversitemizin eğitim-öğretim dili Türkçe olmak ile beraber İngilizce dilde eğitim verilen bölümler de mevcuttur.
Üniversitemizin Türkçe Düzeyi C1 olan diploma düzeyidir. Türkçe bilmeyen ya da dil muafiyet sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerimiz, Üniversitemiz Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezine ya da farklı bir Türkçe Eğitim Merkezine yönlendirilmektedirler. Diploma Düzeyi Seviyesine ulaştıktan sonra kayıtlı oldukları programda akademik eğitimlerine devam edebilirler.
Başvuru tarihleri Üniversitemizin web sayfasından ilan edilmektedir. Lütfen sitemiz üzerinden yayınlanan kurumsal bildirimleri düzenli olarak takip ediniz.
E-posta ile gönderilen belgelerde tarafımıza ulaşmama ya da yaşanacak herhangi bir problemde sorumluluk sizlere ait olacaktır. Evrakların eksikliği ya da ulaşamama gibi bir problem yaşanmaması için bizimle iletişime geçerek belge kontrolünü sağlamanız gerekmektedir.
Başvuru sonuçları üniversitemiz internet sayfasında duyurulur.
Öğrencilik hakkı kazanan adaylar, akademik takvimde belirtilen tarih aralığında İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesinde yer alan kesin kayıt belgelerini teslim ederek kesin kayıtlarını yaptırırlar.
Kesin kayıt yaptıran öğrenciler lise diplomaları ve/veya transkriptlerini alarak diğer başvuru belgeleriyle birlikte teslim etmelidirler.
Rektörlüğümüz, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Bünyesinde faaliyet gösteren Uluslararası Öğrenci Birimi, yerleştirmelerden sonra talebiniz doğrultusunda kabul mektubu düzenleyerek belirttiğiniz adrese bu mektubu gönderir. Size ulaşan kabul mektubuyla öğrenim vizesi başvurunuzu şahsen yaparak süreci kendinizin tamamlaması beklenmektedir
Öğrenim Ücretleri Akademik Takvimde belirlenen tarih aralığında her dönemin başında ödenmektedir. Ücretler hakkında uluslararası öğrenci biriminden ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.
Üniversitemiz kampüs içinde konaklama imkanı sunmamaktadır. Konaklamadan öğrencinin kendisi sorumludur.
Uluslararası öğrenciler değişim programlarından (Mevlana, Erasmus, Farabi) yararlanabilirler.
Diploma Eki
Diploma Eki (Diploma Supplement: DS), uluslararası saydamlığı pekiştirmeyi hedefleyen ve elde edilmiş yeti ve becerilerin ifade edildiği diploma, derece, sertifika gibi belgelerin, akademik ve meslekî tanınmasını sağlamaya yönelik, bir yükseköğretim diplomasına ek olarak verilen belgedir.
Kişinin takip edip başarıyla tamamladığı öğrenimin yapı, düzey, bağlam, içerik ve statüsünü tarif etmek üzere verilir.
Ulusal kurumlar tarafından, Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO tarafından ortaklaşa hazırlanmış bir şablona göre düzenlenir. Bu üç kurumun organize ettiği bir ortak kurul tarafından denenmiş ve geliştirilmiş olan bu şablon, Avrupa Birliğinin tüm resmî dillerinde düzenlenmiştir.
Diploma Ekini hak etmiş olan kişinin kimliği, kazanılmış yeti, kazanılmış yetinin düzeyi, kazanılmış yetinin içerik ve sonuçları, kazanılmış yetinin işlevi, ek bilgiler, ulusal yükseköğrenim sistemi hakkında bilgiler yer almaktadır.
Diploma eki transkript (not çizelgesi) veya diploma yerine geçmez.
Yurtdışında daha okunabilir ve mukayese edilebilir bir diploma, akademik güzergâhının ve yurtiçinde ve yurtdışında edindiği yeti ve becerilerin tam bir tarifi, başarı ve yetilerinin nesnel ve âdil değerlendirmesi, geleceğe yönelik olarak yurtdışında iş ve eğitim imkânlarına daha rahat ulaşma olanağı, İş bulma olanaklarını artırma kazanımlarını elde edebilirsiniz.
Bugün tüm dünyada yeni diploma ve sertifikasyon şekilleri gelişmekte, hızla değişen iktisadî, siyasal ve teknolojik gelişmeler karşısında ülkeler öğrenci başarısını değerlendirme tarzlarını ve eğitim sistemlerini sürekli olarak değiştirmektedir. Sayıları hızla artan hareketli yurttaşlar, yeti ve becerilerinin âdil değerlendirmesini talep etmektedir. Yeti ve becerilerin tanınmaması ya da yanlış veya eksik değerlendirilmesi küresel bir sorun haline gelmiştir. Orijinal diploma ve diğer belgeler kendi başlarına yeterli açıklayıcı bilgi arz etmediklerinden dolayı, ayrıntılı ek açıklama tedarik etmeden bir diplomanın düzey ve işlevini kabul ettirmek son derece güç bir hal almıştır.
AKTS Kredi Sistemi
AKTS kredisi, ders ünitelerini tamamlamak için gerekli öğrenci iş yükünü gösteren (1 ile 60 arasında) sayısal bir değerdir. Bu değer, bir kurumdaki yıllık akademik çalışma içerisinde her bir dersin gerektirdiği iş yükünü gösterir. Bu iş yükü içerisine bir akademik yılda ders kapsamındaki pratik çalışmalar, seminerler, alan çalışmaları, bireysel çalışmalar, sınavlar gibi çalışmalar da girer.
Evet. Türkiye’de faaliyet gösteren tüm yükseköğretim kurumları AKTS sistemini uygulamak zorundadır.
Tanımdan da anlaşılacağı üzere bir dersin AKTS değeri, o dersin iş yükünün hesaplanması ile oluşur. Örneğin 2 kredilik bir ders için AKTS değerini hesaplamaya çalışalım. 2 saatlik olan ve 14 haftalık ders için; 28 saatlik derse katılım, 1 saat vize, 1 saat final sınavı, 6 saat sınava hazırlık, 14 saat ise ders ve ödev olarak düşünüldüğünde öğrenciye 50 saatlik iş yükü yüklemektedir. 50 saatlik iş yükü de 2 AKTS’lik değer oluşturmaktadır.
Bir dönemde alabilecek olduğunuz derslerin 30 AKTS olarak sınırlandırılmasının nedeni; alacak olduğunuz derslerin size yükleyeceği iş yükü ile bağlantılıdır. 1 AKTS’nin 25 saatlik iş yükünden oluştuğu göz önünde bulundurulduğunda, bir dönemde öğrenci 30x25= 750 saatlik iş yükü ile karşı karşıya bırakmaktadır. Bu da öğrencinin günde 8 saat çalışmasını gerektirmektedir. Verilen örnekten de anlaşılacağı üzere, öğrencinin günlük olarak kaç saat iş yükü harcayabileceği göz önünde bulundurulduğundan sınırlamaya gidilmiştir.
5 (ı) dersleri dışında, dört yıllık öğretim programları 240 AKTS, beş yıllık öğretim programları 300 AKTS, altı yıllık öğretim programları 360 AKTS ve meslek yüksekokulu programları ise 120 AKTS kredisi olarak almanız gerekir.