90 (212) 210 10 10

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Ders Kaydı (Kayıt Yenileme)

Üniversiteyi kazanarak kayıt yaptırdığım ilk yıl ders kaydı yaptırmam gerekir mi?

Evet. Yeni kayıt yaptıran öğrencilerimizin de ders kaydı yapması gerekmektedir.

 

Ders kayıtlarını hangi tarihler arasında yapmam gerekir?

Ders kaydınızı eğitim gördüğünüz birime ait akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde yapmak zorundasınız. Akademik takvimlere Nişantaşı Üniversitesi WEB sayfasından öğrenci sekmesinin içerisinden ulaşabilirsiniz.

 

 Akademik Takvim nedir ve bütün işlemlerimi akademik takvime göre mi yapmak zorundayım?

Akademik Takvim, Üniversite Senatolarınca belirlenen ve kayıt yenileme, ders ekleme ya da bırakma, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri, sınav başlangıç-bitiş tarihleri gibi tüm eğitim-öğretim süreçlerin yer aldığı plandır. Tüm işlemlerinizi Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında yapmak zorundasınız.

 

Akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde ders kaydımı yapmazsam ne olur?

Belirtilen tarihlerde kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl kaydını yenilememiş sayılır ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.

 

Birinci sınıf öğrencisiyim. Kaç krediye kadar ders seçebilirim?

Birinci sınıf öğrencileri kayıtlı olduğu yarıyıla ait bütün dersleri almakla yükümlüdür.

 

Hangi durumda üst sınıftan ders alabilirim?

Bulunduğu döneme kadar tüm derslerini alıp başarmış olmak şartı ile genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ve üzeri olanlar; bir dönemde 30 AKTS 5 AKTS (5 AKTS’yi aşması halinde en çok 1 derse) kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders alan öğrencilerin, aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına ve derslerin bulunduğu dönem ortalamasına dahil edilir.

 

  Kayıt yenileme sırasında öncelikle başarısız olunan ders mi alınmalıdır?

Evet. Öncelikle başarısız olduğunuz ders/dersler ve kredi sınırları içinde alt yarıyılda almadığınız dersleri alıp seçerek kayıt yaptırmanız gerekmektedir.

 

Alt yarıyıl/yarıyıllarda olan veya dönemimden dersimi bırakarak üst yarıyıl/yarıyıllardan ders alabilir miyim?

Hayır. Dersleri alt dönemlerden itibaren sıra ile almak zorundasınız.

 

Seçmeli dersten başarısız oldum. Yerine başka seçmeli ders seçebilir miyim?

Evet. OBİS’den ders seçimi yaparken almak istediğiniz seçmeli dersi seçip   “değiştirmek istediğiniz  diğer  seçmeli dersin yerine alıyorum” işlemini yapmanız gerekmektedir. Seçmeli dersin değişimi için yerine ders seçme işlemini yapmanız önemlidir.

 

Daha önce başarısız olduğum derslere devam zorunluluğum var mı?

Tekrar alınan derslerin devam koşulu yerine getirilmişse, yeniden devam koşulu aranmaz. Fakat başarısız olduğunuz seçmeli ders yerine yeni bir seçmeli ders aldıysanız devam şartı doğacaktır.

 

Ders kaydını nerede yapabilirim?

Ders kaydını internet ortamında  https://obis.nisantasi.edu.tr/ adresine giriş yapmak sureti ile interneti bulunan her yerden yapabilirsiniz.

Sistem giriş şifremi unuttuğum için sisteme giriş yapamıyorum. Ne yapmalıyım?

 

Bu durumda şifrenizin sıfırlanması gerekmektedir. Şifre sıfırlama talebini Öğrenci Bilgi İşlem oidb_nu@nisantasi.edu.tr adresine e-posta olarak iletmeniz gerekmektedir.

Ders kaydını yaptırmadığımız dönem eğitim süresinden sayılır mı?

Evet. Eğer dönem için dondurma işlemi yapmadıysanız ders kaydı yaptırılmayan dönem eğitim süresinden sayılmaktadır. Dondurma işlemi yapılan dönemler eğitim süresinden sayılmaz.

Güz yarıyılı ders kaydı yaptırmadım. Bir sonraki yarıyıl (bahar) ders kaydı yaptırabilir miyim?

Evet. Güz yarıyılında kayıt yaptırmayan öğrenci Bahar yarıyılında kayıt yaptırabilir.

Bir dönemde ne kadar ders alma hakkım bulunmaktadır?

Bir dönemde 30 AKTS'lik ders seçimini tamamlamanız gerekir. Bunun yanında;

a)Son sınıfa gelmiş öğrenciler: yarıyıl AKTS ders yükü 15 AKTS ders yükü ( 15 AKTS ders

yükünü aşması halinde yarıyıl AKTS ders yükü en fazla 3 ders) alabilirler.

 b)Çift Ana Dal/program (ÇAP) ve yan dal yapan öğrenciler bir yarıyılda en fazla yarıyıl

AKTS ders yükü 15 AKTS ders yükü ( 15 AKTS'yi aşması halinde en çok 3 ders) karşılığı derse kayıt yaptırabilirler.

c) Yatay ve dikey geçiş yapan öğrenciler kayıtlandıkları ve takip eden yarıyılda en fazla,

yarıyıl AKTS ders yükü 15 AKTS ders yükü ( 15 AKTS'yi aşması halinde en çok 3 ders)

karşılığı derse kayıt yaptırabilirler.

d)Bulunduğu yarıyılda kadar tüm derslerini alıp başarmış olmak şartı ile genel ağırlıklı not

ortalaması 3,00 ve üzeri olanlar; bir yarıyılda en fazla yarıyıl AKTS ders yükü 5 AKTS ders

yükü ( 5 AKTS’yi aşması halinde en çok 1 ders) karşılığı derse kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders

alan öğrencilerin, aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına ve derslerin

bulunduğu yarıyıl ortalamasına dahil edilir.

Ders seçme ekranında alacağım dersler çıkmıyor. Bu durumda ne yapmam gerekiyor?

Ders planlarınıza bağlı olarak derslerinizin sistemde gözükmemesi dersin kaldırılmış olması, kodunun değişmiş olması, dersin açılmamış veya eksik açılmış olması nedeniyle olabilir. Bu durumda danışmanınızla irtibata geçiniz. Fakat sorun çözülmeden ders kaydınızı tamamlamayınız.

 

Derslerde kontenjan dolu uyarısı veriyor. Dersi seçemiyorum, ne yapmalıyım?

Öncelikle alabileceğiniz diğer seçmeli veya grup dersini almayı denemelisiniz. Tüm kontenjanların dolu olması halinde danışmanınıza başvurmanız gerekmektedir.

 

Ders kaydımı yaptım ve danışman onayı için gönderdim. Onaylanma sürecini takip etmeli miyim?

Evet. Danışman onayından emin olunuz. Danışman onayı olmayan ders kayıtları geçersizdir ve bu durumda ders ve sınavlara katılamazsınız. Bu konuda sorumluluk tamamen öğrenciye aittir.

 

Danışmanıma ulaşamaz ve ders kaydımı onaylatamazsam ne yapmam gerekir?

İlk olarak program başkanına, ulaşamadığınız takdirde ise  SHMYO Müdürüne durumu bildirmek sureti ile akademik takvimde belirtilen sürede danışman onayını muhakkak yaptırmanız gerekmektedir. Hiçbir yetkiliye ulaşılamadığı takdirde Öğrenci İşleri (öğrenci.islerive Shmyo adresine sistemle ilgili sorununuzu e-posta yolu ile iletebilirsiniz. Öğrenci e-posta adresinizi kullanmanız önem teşkil etmektedir.

Ders kayıt aşamasında en çok hangi hususlara dikkat etmem gerekir?

Ders kaydında üç önemli hususa dikkat etmeniz gerekir. Birincisi; eksik ders almanız halinde dönem uzatmamak için her dönem başında müfredat durum kontrolü yapılması, ikincisi; akademik takvimde belirtilen süre içinde kaydın tamamlanması ve üçüncüsü; danışman onayı işlemidir.

 

Müfredat nedir?

Müfredat, eğitim gördüğünüz programda tamamlamak durumunda olduğunuz derslerdir. Müfredatta yer alan derslerden bir veya birkaçını eksik alan ya da alıp başarısız olan öğrenci mezuniyet hakkı kazanamaz.

 

Müfredat kontrolü nedir ve müfredat kontrolünü ne zaman yapmalıyım?

Müfredat bilgilerine https://ebp.nisantasi.edu.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. Müfredat kontrolü için her kayıt dönemi başında alıp başarılı olduğunuz dersleri müfredatınızla karşılaştırmanız gerekmektedir.

Danışman onay bittikten sonra yapmam gereken bir şey var mı?

Danışman onayı işlemi tamamlandıktan sonra, kayıtlanmış olduğunuz dersleri tek tek kontrol ediniz. Sizin danışman onayına göndermiş olduğunuz derslerden bir veya birkaçı danışmanınız tarafından listeden çıkartılmış olabilir.

 

Sınıf yoklama listesine imza atmalı mıyım?

Evet, sistemden alınan ve üzerinde adınızın yer aldığı sınıf yoklama listesine devam/devamsızlık imzasını atınız.

 

Sınıf yoklama listesinde adımız yoksa ne yapmalıyız?

Listede adınız yoksa kaydınızda sorun vardır demektir ve derhal danışmanınızla görüşünüz.

 

Danışmanın kayıt olmak istediğim derslerde değişiklik yapma hakkı var mıdır?

Evet.

Kayıt olacağım derslere devam şartım yoksa yine de ders kaydı yaptırmalı mıyım?

Evet.

 

Ders ekleme/çıkarma nedir? Bu işlemi nasıl yapmalıyım?

Ders ekleme/çıkarma, öğrencilerin kaydolmuş oldukları derslerin bir veya daha fazlasını silip bir veya daha fazla derse kaydolma işlemidir. Öğrenci belirtilen tarihlerde ders ekleme/silme işlemlerini kendisi yapar. Ekle-sil dönemi, Akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır.

5-i derslerini (Türk Dili, Yabancı Dil ve Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi derslerini) uzaktan eğitim yolu ile alabilir miyim?

Evet.

 

Danışman Aşaması

Danışmanı olduğum öğrencilere hangi bilgilendirmeleri yapmam gerekir ve bilgilendirmeyi nasıl yapabilirim?

Kayıt dönemi başlamadan transkript/müfredat kontrolünün yapılması gerekmektedir. Akademik takvimde tanımlanan süre içerisinde öğrencilerle ders kaydını yapmaları gerektiği, derslere başladığında ise sınıf yoklama listesinde adları yoksa danışmanlarıyla iletişime geçmeleri gerektiği bilgisi paylaşılmalıdır. Danışmanı olduğunuz öğrencilerle yönelik gerekli bilgilendirmeleri öğrenci bilgi yönetim sistemi üzerinden toplu ya da bireysel mesaj göndererek yapabilirsiniz.

Öğrenci daha önce aldığı ve başarısız olduğu seçmeli dersi değiştirebilir mi?

Evet, değiştirebilir. Fakat ders seçimi aşamasında, başarısız olduğu dersin yerine almak istediği dersi belirtmezse, sonraki dönemlerde sorun yaşanabilir.

 

Danışman onayını vermek için, öğrencinin şahsen gelmesini zorunlu tutabilir miyim?

Öğrenci bilgi yönetim sistemi üzerinden internet ortamında ders kaydını yapan öğrenci, danışman onayına sistem üzerinden gönderebilmektedir. Danışman onayı için öğrencinin şahsen gelmesi gerektiği yönünde bağlayıcı bir hüküm bulunmamaktadır. Danışman, onaya gönderilen ders kaydını onaylama veya yine sistem üzerinden iade etme hakkını kullanabilir.

 

Onaylamadığım ve sistem üzerinden iade ettiğim ders kaydını öğrenci takip ederek tamamlamadığı takdirde sorumluluk kime aittir?

Her öğrenci ders kaydını yapmak, yaptığı kaydı danışman onayına göndermek ve onaya gönderdiği kaydın danışman tarafından kesin kayda dönüşmesini takip etmekle yükümlüdür. Danışman tarafından iade edilen ders kayıt teklifini öğrenci, akademik takvimde belirtilen sürede yeniden düzenleyerek danışmanına onaylatmakla yükümlüdür.

 

Danışman olarak öğrenci ile sistem üzerinden iletişime geçebilir miyim?

Evet. OBİS sistemi üzerinden öğrenciye mesaj gönderebilirsiniz.

 

Öğrencinin almak istediği dersin, ders kayıt ekranında çıkmaması durumunda danışman olarak ne yapabilirim?

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren ve biriminize bakmakla yükümlü görevlilere ulaşmanız halinde sorununuz çözümlenebilecektir. Yoğunluk nedeni ile kendilerine ulaşamamanız durumunda;

Başkanlık yöneticilerine, Öğrenci ve akademik personellere otomasyon sistemine teknik destek vermek amacı ile oluşturulan ogrenci.isleri@nisantasi.edu.tr adreslerinden birine ulaşarak yaşadığınız sorunu bildirmeniz ve iletişim numaranızı bırakmanız durumunda sorununuza çözüm üretilecek ve geri dönüş yapılacaktır.

 

Eğer ders kontenjanında dolu uyarısı alırsam ne yapmam gerekir?

Öncelikle kontenjan tanımlanmış diğer grup dersleri denemelisiniz. 'Tüm grup ders kontenjanlarının dolu olması halinde durumu bölüm/program başkanına bildirmeniz gerekmektedir.

 

Ders kayıt onayı aşamasında nelere dikkat etmem gerekir?

Öğrenci, mezuniyet hakkı elde edebilmesi için, tabi olduğu müfredattaki tüm dersleri almak ve başarmak zorundadır. O nedenle her kayıt döneminde müfredat transkript kontrolünün yapılması önemlidir. Öğrenci ayrıca öncelikle başarısız olduğu veya hiç almadığı alt dönem derslerini almak zorundadır.

 Danışman olarak öğrencinin kayıt olmak istediği derste değişiklik yapma hakkım var mıdır?

Evet. Fakat ders değişikliği işleminin öğrenci ile görüşülerek yapılması önemlidir.

 

Öğrencinin kayıt olmak istediği derste değişiklik yaptığımda öğrenciye bilgi vermek zorunda mıyım?

Evet. Öğrenci ders kaydının kesin kayda dönüştüğünü görüp, dersleri tek tek kontrol etmeyebilir. Bu durumda ise sizin tarafınızdan değiştirilmiş dersi fark etmeme sonucunda, seçmemiş olduğu derse devam etme gibi olumsuz durumlar meydana gelmektedir. O nedenle ders değişikliği ile ilgili olarak öğrenci ile bilgi paylaşılması önemlidir.

 

Öğrenci tarafından onaya gönderilen ve tarafımca onayı gerçekleştirilen ders kaydının doğru olup olmadığını öğrenci ile birlikte ne zaman kontrol edebilirim?

Akademik takvimde tanımlanan ekle-sil haftasında kontrol edebilir, hata varsa düzeltme yoluna gidebilirsiniz.

 

Kesin kayda dönüştürdüğüm fakat değişiklik yapmak istediğim kaydı nasıl açtırabilirim?

Biriminizde görevli, yetkilendirilmiş personellere ulaşarak kesin kaydı açtırabilmek için dilekçe yazmanız gerekmektedir.

 

Kayıt işlemi bittikten sonra sistem çıktı alarak saklamam gerekir mi?

Böyle bir zorunluluk bulunmamaktadır. Fakat zaman zaman öğrenciler tarafından dile getirilen haksız iddialar karşısında somut veri sunabilme adına onay sonrası sistem çıktısı alınabilir veya bilgisayarda bir dosya oluşturularak kayıt yoluna gidilebilir.

Kayıt Dondurma- İlişik Kesme

Herhangi bir nedenle öğrenime ara vermek (kayıt dondurma) mümkün müdür?

Evet. Öğrenciler, kanıtlayacakları önemli nedenlerin veya eğitim öğretimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, staj, araştırma ve benzeri imkânların ortaya çıkması halinde ilgili yönetim kurulu kararı ile kayıt dondurabilirler.

 

En fazla ne kadar süre kayıt dondurabilirim?

Bir defada iki yarıyıla kadar olmak üzere, öğrenim süresi boyunca en fazla dört yarıyıl/iki yıl kaydınızı dondurulabilirsiniz.

 

Sportif faaliyet dolayısıyla maksimum ne kadar izinli sayılabilirim?

Üniversite tarafından görevlendirilmiş iseniz, görevli olduğunuz sürece izinli sayılırsınız. Ancak, izinli sayıldığınız süre de dahil, toplam devamsızlık süresi bir dersin o yarıyıldaki/yıldaki toplam saatinin % 50’sini aşamazsınız.

 

II. Öğretim öğrencisiyim. Kayıt dondurmak istediğimde harç ücretimi yatırmak zorunda mıyım?

Kayıt dondurma isteğinizin ilgili yönetim kurulunca kabul edilmesi durumunda öğrenim ücretini yatırmanıza gerek yoktur.

Kayıt dondurma ile kayıt yaptırmamak arasında bir fark var mı?

Kayıt dondurduğunuz süreler eğitim-öğretimden sayılmaz.

 

Kaydımı sildirmek için ne yapmam gerekir?

Kendiniz dolduracağınız İlişik Kesme Formu’nu, form üzerinde belirtilen merkezlerde onaylattıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına vermeniz gerekmektedir. Kaydınızın silinmesi ile birlikte öğrencilik hakkınız sona erer.

Ders Muafiyeti

Daha önceden başardığım derslerden muaf tutulabilmem için ne yapmam gerekir?

Fakülteye/yüksekokula/meslek yüksekokuluna ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, eğitim öğretimin başladığı tarihten itibaren üç hafta içinde daha önce öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumlarında aldığı ve başarılı olduğu dersler için muaf olmak istediği dersleri içeren bir dilekçe, onaylı transkript ve onaylı ders içerikleriyle ile birlikte ilgili birime başvurabilirler.

 

Daha önce aldığım ders/dersler için Dekanlığa/Müdürlüğe muafiyet dilekçesi verdim, muafiyet başvurum sonuçlanıncaya kadar bu derse kayıt yaptırıp devam etmeli miyim?

Birim Yönetim Kurulu’nun muafiyet talebini uygun görmesi ve muaf olunan derslerin sisteme işlenmesi sonrasında, danışmanınız ile birlikte alacak olduğunuz derslere kaydınız yapılır. Muafiyet kararının alınması süreci, Akademik takvimde belirtilen ders ekleme/çıkarma süresinin sonrasına sarkması durumunda ders kayıt işlemi Öğrenci İşleri personellerince yerine getirilir. Fakat bu süre zarfında mağdur olmamanız için dönem derslerine devam etmeniz önem arz etmektedir.

 

Üniversitenize dikey/yatay geçiş yolu ile kayıt yaptırdım. Üniversitenizden muaf olduğum dersleri ve almam gereken dersleri nasıl öğrenebilirim?

Üniversitemize bağlı programlara kayıt yaptırıp muafiyet başvurusunda bulunan her öğrenci için ilgili birimlerin muafiyet ve intibak komisyonu tarafından bir muafiyet çizelgesi hazırlanarak yönetim kurulu kararıyla birlikte öğrenciye tebliğ edilir.

 

Üniversitenize dikey geçiş/yatay geçiş/Merkezi Yerleştirme sınavı ile kayıt hakkı kazandım. Kaçıncı sınıftan devam edebilirim?

Yatay geçişle gelen öğrenciler, başvurdukları yarıyıla; dikey geçişle gelen öğrenciler, beşinci yarıyıla; merkezi yerleştirme sınavları ile gelen öğrenciler ise birinci yarıyıla intibak ettirilir.

 

Yapılan muafiyet ve intibak komisyonu kararına itiraz etmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Muafiyet işleminin kesinleşip tarafınıza bildirildiği tarihten itibaren en geç bir hafta içinde ilgili birime dilekçe ile itirazda bulunabilirsiniz.

 

Muafiyet talep ettiğim dersin notu en az ne olmadır?

Bir dersten muaf olabilmesi için ders notunun en az DD ve üzeri olması gerekir.

 

 

Sınavlar ve Değerlendirmeler

Sınav sonuçlarına nasıl itiraz edebilirim?

Akademik takvimde belirtilen sınav not girişlerinin öğrenci otomasyon sistemine girilmesinin son gününden itibaren beş iş günü içerisinde ilgili birime (Dekan/Müdürlük sekreterliğine ) dilekçe vererek itiraz edebilirsiniz.

 

Stajlarda bütünleme sınav hakkı var mıdır?

Stajlarda bütünleme sınav hakkı yoktur. Başarısız olunan staj tekrar alınır.

 

Ara sınavlarda mazeret sınavı yapılıyor mu?

Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında, ara sınavlardan herhangi birine haklı ve geçerli nedenlerle katılamayan öğrenciler için ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınavı yapılabilir.

 

Yarıyıl sonu/ Bütünleme sınavlarının mazeret sınav hakkı var mı?

Hayır.

 

Mazeret sınavına girmek için almış olduğum sağlık raporunu kaç gün içinde nereye vermem gerekir?

Öğrenciler, mazeretlerine ilişkin isteklerini, mazeretin bitiminden bir hafta içerisinde ilgili Dekanlık/Müdürlüklere dilekçe ile bildirirler. Bu süre içinde başvuru yapmayanlar bu haklarını kullanmaktan vazgeçmiş sayılır.

 

Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ortalama hangi oranlarda etki eder?

Üniversitemizde ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı dönem içi değerlendirme puanının @’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın `’ının toplamıdır.

 

Devamsızlıktan kaldığım dersin bütünleme sınavına girebilir miyim?

Bir dersten devamsızlıktan kalan öğrenci o dersin final ve  bütünleme sınavına giremez.

 

Yarıyıl/yılsonu başarı notumun en az kaç olması gerekir?

Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınav puanının en az 50, başarı puanının en az 50 olması zorunludur.

 

Önceki dönemlerde başarılı olduğum bir dersi not yükselmek amacıyla tekrar alabilir miyim?

Hayır. Fakat bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin GANO'sunun en az 2.00 olması gerekir. Bu durumda öğrenci not yükseltmek için ilgili dersleri tekrar alabilir.

Tek ders sınavı nedir? Tek ders sınavına ne zaman başvurmam gerekir?

Müfredatınızda tanımlı bütün dersleri almış fakat mezuniyetiniz için daha önce devam şartını sağladığınız tek dersinizin kalmış olması durumunda o dersten tek ders sınavına girebilirsiniz. Bütünleme sınavlarını takip eden bir hafta içinde dilekçe ile biriminize başvurmanız ve başvurunuzun uygun görülmesi halinde on gün içinde birimlerce açılacak tek ders sınavına girmeniz gerekmektedir.

 

Tek ders sınavı sonucunda hangi notu aldığımda başarılı sayılabilirim?

Öğrencilerin başarılı sayılabilmeleri için bu sınavdan en az DD notu almaları gerekir. Tek ders sınavında başarılı olamayan öğrenciler bu dersi ilgili yarıyılda yeniden almak zorundadır. Öğrenciler tek ders sınav hakkından bir defa yararlanabilir. Tek ders sınavı hakkını kazanmış olduğu dönemde kullanmayanlar bu haktan vazgeçmiş sayılır.

Henüz staj dersimi tamamlamadığım halde tek ders sınavına girebilir miyim?

Evet.

 

Tek ders sınavından başarı şartını sağlayamadığım durumlarda bir sonraki dönemlerde tek ders sınavına başvurabilmem için dönem başında ders kaydı yaptırmam zorunlu mudur?

Hayır. Tek ders sınavına başvurabilmeniz için o derse kayıt yaptırmış olmanız gerekmez.

 

Bir dersten başarılı sayılabilmek için Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı Alt Limiti var mıdır?

Evet. 100 puan üzerinden 50’nin altında not alan öğrenciler başarısız sayılır.

 

Yatay Geçiş

Yatay geçiş başvuru tarihlerini nasıl öğrenebilirim?

Yatay geçiş başvuru ve değerlendirme takvimi üniversitemiz web sayfasının Duyurular kısmında yayınlanmaktadır.

 

Yatay geçiş başvuru ve değerlendirme koşulları nelerdir?

Yatay geçiş başvuru ve değerlendirme koşullarına yayınlanan duyuruların olduğu sayfadan veya sitemizdeki Kurumsal menüsü altında yer alan Mevzuat'lar sayfasındaki yönergeden ulaşabilirsiniz.

 

Yatay geçiş türleri nelerdir? Hangi türde başvuru yapabilirim?

  • Kurum içi yatay geçiş: Üniversitemiz öğrencilerinin aynı düzeydeki diğer diploma programlarına geçiş türüdür. Sadece Üniversitemiz öğrencileri başvurabilir.
  • Kurumlararası yatay geçiş: Bir üniversite, yüksek teknoloji enstitüsü veya vakıflar tarafından bir üniversiteye bağlı olmaksızın kurulan meslek yüksekokullarından İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Üniversitesindeki eşdeğer eğitim veren fakülte, yüksekokul veya bölüme yapılan geçiş türüdür. Farklı kurumlarda öğrenim gören öğrenciler başvuru yapabilir.
  • Ek Madde-1 yatay geçiş: Öğrenim gördüğünüz üniversiteye yerleştiğiniz yıl aldığınız ÖSYM sınav puanları ile başvuru yapabileceğiniz geçiş türüdür. Hem diğer üniversite öğrencileri hem de üniversitemiz öğrencileri başvuru yapabilir.

 

Yatay geçiş için gerekli başarı şartları nelerdir?

Ek Madde-1 kapsamında yapılacak yatay geçiş başvurularında öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği programın taban puanına eşit ya da yüksek olması durumunda herhangi bir başarı şartı aranmaz. Detaylı bilgi ve diğer koşullar Yükseköğretim Kurulu internet sitesinde yayınlanan "Güz ve Bahar Dönemi Ek Madde 1 Uygulama İlkeleri"nde yer almaktadır.

Kurumlararası yatay geçiş başvurusu yapabilmek için öğrencinin kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının; önlisans programları için 100 üzerinden en az 60 veya 4 üzerinden en az 2.00; lisans programları için 100 üzerinden en az 70 veya 4 üzerinden en az 2.50, olması gerekmektedir.

 

Yatay geçiş hakkı kazanıp kayıt yaptırmasam herhangi bir sorun olur mu?

Üniversitemize yatay geçişle kayıt hakkı kazanıp, kayıt yaptırmamanız durumunda herhangi bir sorun olmayacaktır. Belirtilen süre sonunda kayıt yaptırmamanız halinde kayıtlı olduğunuz üniversitede öğreniminize devam edebilirsiniz.

 

 

 

Özel Öğrenci

Üniversitenize özel öğrenci olarak başvuru yapabilmem için kendi üniversitemde ne kadar süre eğitim almış olmam gerekmektedir?

Önlisans programlarının en az bir yarıyılını, lisans programlarının en az iki yarıyılını tamamlamış olmanız gerekmektedir.

 

Özel Öğrenci olarak ne zaman gelebilirim?

Eğitim-öğretim yarıyılı başlamadan (15) gün öncesine kadar Üniversitemizin ilgili birimine başvuru yapmalıdır.

 

Özel öğrenci statüsünde Üniversitenizden eğitim almam için hangi belgelerle başvuru yapmam gerekir?

Üniversitemize bağlı birimden alacağı dersleri de gösterir, kayıtlı olduğu birim yönetim kurulunun olumlu kararı, disiplin durumunu gösterir belge, not çizelgesi (transkript) ve dilekçe ile başvuru yapmanız gerekir. Ayrıca sağlık/aile/can güvenliği sorunları nedeniyle başvuran öğrencilerin aşağıda belirtilen belgeleri temin etmeleri gerekir. Üniversite veya Kamu Hastanelerinden son 6 ay içerisinde alınmış, hayati tehlikeyi belgeleyen sağlık raporu, Bağımsız yaşamı engelleyen nörolojik ve kas-iskelet sorunu olan öğrenciler, Üniversite veya Kamu Hastanelerinden alınmış ve Başhekim tarafından onaylanmış sağlık raporu ile ailesi yanında kalması gerekli görülen öğrenciler, Resmî olarak belgelenmek kaydıyla can ve mal güvenliğini tehdit eden bir riskin ortaya çıkması.

 

Özel öğrenci olarak nasıl başvuru yapabilirim?

Üniversitemiz Özel Öğrenci Yönergesi'nde istenen belgelerle ilgili Fakülte/Yüksekokula dilekçe ile başvuru yapmanız gerekir.

 

Üniversitenize özel öğrenci olarak kabul edildim ne yapmalıyım?

Özel öğrenci olarak kabul edildiğiniz birime (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı) müracaat ederek, kesin kaydınızı yaptırmanız gerekmektedir.

 

Özel öğrenci olarak kesin kayıt işlemlerinden sonra nasıl yol izlemeliyim?

Fakülte/Yüksekokulunuza giderek danışmanınızı bulmanız ve ders kayıt işlemlerinizi tamamlamanız gerekmek

 

Özel öğrenci statüsünde kalan eğitimimi Üniversitenizde tamamlayabilir miyim?

Özel öğrencilik süresi, bir defada en fazla 1 yıl olarak belirlenir. Ancak, özel öğrencilik statüsünden yararlanma şartlarının devam etmesi durumunda, ilgili birim yönetim kurulu önerisi, Üniversite senatosunca özel öğrenciliğin devamı yönünde karara bağlanabilir.

 

İkinci öğretim öğrencisiyim. Üniversitenizde özel öğrenci olduğum takdirde ücret ödeyecek miyim?

Evet. Öğrencilik hakkınız kendi üniversitenizde devam ettiği için kendi üniversitenize ücret ödemeye devam etmelisiniz.

Mezuniyet

Mezun olabilme koşulları nelerdir?

Kayıtlı olduğunuz öğretim programının ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlamanız ve GANO’nuzun 2,00 veya daha yüksek olması halinde diploma almaya hak kazanırsınız.

 

Lisans öğrencileri hangi durumda ön lisans diploması almaya hak kazanır?

Lisans programına kayıtlı bir öğrenci iseniz; ilk dört dönemlik programı başarıyla tamamlamış, en az 2,00 genel not ortalamasını sağlamış ve sorumluysa yabancı dil muafiyet sınavını başarmak şartı ile kaydınızı sildirmiş olmak koşuluyla, önlisans diploması alabilirsiniz.

 

Yeni mezun oldum. Diplomamı ne zaman alabilirim?

Dönem sonlarında WEB sitemizde ilan edilen takvimde belirtilen tarihlerden itibaren öğrenci kimlik kartı ve nüfus cüzdanı ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Diploma Birimine müracaat edilerek diplomalar alınabilmektedir. Ayrıca  e-devlet üzerinden de e-imzalı olarak mezuniyet belgesine ulaşabilirsiniz.

 

Geçmiş yıllarda mezun oldum. Diplomamı nasıl alabilirim?

Nüfus cüzdanınız ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı diploma birimine müracaat etmeniz halinde diplomanızı alabilirsiniz. Kendiniz gelemiyor iseniz noter vekâleti vererek vekilinize aldırabilir veya kamu kurumunda çalışıyorsanız resmi yazı ile talep edildiği takdirde kurumunuza resmi yazı ile gönderilmektedir.

 

 

Diplomamı kaybettim. Ne yapmalıyım?

Diplomasını kaybeden mezun öğrencilerimize 2.nüsha diploma düzenlenmektedir. 2.nüsha diploma düzenlenmesi için; web sitemiz öğrenci menüsü altındaki diploma-transkript başlığında belirtilen belgelerle birlikte Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen veya posta yolu ile başvurulması gerekmektedir.

 

Transkript belgemi nasıl alabilirim?

Öğrenimine devam eden öğrencilerimiz transkript belgelerini bölüm/program sekreterliklerine şahsen başvurarak alabilmektedirler. Mezun olan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı diploma birimine şahsen müracaat ederek alabilir.

 

Uluslararası Öğrenciler

Uluslararası öğrenciler ile ilgili güncel gelişmeleri nasıl takip edebilirim?

Üniversitemizin WEB sayfasından ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı WEB sayfasından güncel gelişmeleri takip edebilirsiniz.

 

Uluslararası öğrencilerin üniversitenize kabulü nasıl gerçekleşir? Giriş koşulları nelerdir?

İnternet sayfamızda İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Önlisans ve Lisans Düzeyinde İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi’nde yer alan koşulları sağlayan öğrencilerin başvuruları değerlendirmeye alınır.

 

İstanbul Nişantaşı Üniversitesi YÖS sınavı uyguluyor mu?

 

Üniversiteniz hangi sınavların sonuçlarına göre öğrenci kabul etmektedir?

Üniversitemizin yapmış olduğu Nişantaşı Üniversitesi-YÖS sınav sonucunu tanıyan üniversitelerin sınav sonuçları kabul edilmektedir.

 

Diploma puanımla başvuru yapabilir miyim?

Evet başvuru yapabilirsiniz. Başvuru yapacak adaylardaki önceliğimiz kendi Üniversitemizin yapmış olduğu Nişantaşı Üniversitesi -YÖS Sınav sonucuna sahip olan adayların yaptığı başvurular dikkate alınmaktadır. Boş kontenjan kaldığında, diğer ulusal ve uluslararası sınav sonuç belgesine sahip olan adaylar, tekrar boş kontenjan kaldığında diploma ile yapılan başvurular sırası ile dikkate alınmaktadır.

 

Henüz liseden mezun olmadığım için lise diplomamı alamadım. Bu durumdaki adayların ne yapması gerekiyor?

Liseden henüz mezun olmamış adayların, liselerinden diploma puanını ve diploma tarihini içeren, mezun olabileceklerine dair resmi bir yazı (geçici mezuniyet belgesi) sunmaları gerekmektedir.

 

Programların öğrenim süresi ne kadardır?

Ön lisans: 1 2 1

 

Üniversitenizin eğitim-öğretim dili nedir?

Üniversitemizin eğitim-öğretim dili Türkçe olmak ile beraber İngilizce dilde eğitim verilen bölümler de mevcuttur.

 

Türkçe bilmiyorum. Bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz?

Üniversitemizin Türkçe Düzeyi C1 olan diploma düzeyidir. Türkçe bilmeyen ya da dil muafiyet sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerimiz, Üniversitemiz Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezine ya da farklı bir Türkçe Eğitim Merkezine yönlendirilmektedirler. Diploma Düzeyi Seviyesine ulaştıktan sonra kayıtlı oldukları programda akademik eğitimlerine devam edebilirler.

Uluslararası Öğrenci kontenjanlarına başvuru tarihleri ne zamandır?

Başvuru tarihleri Üniversitemizin web sayfasından ilan edilmektedir. Lütfen sitemiz üzerinden yayınlanan kurumsal bildirimleri düzenli olarak takip ediniz.

 

Evraklarımı e-posta olarak gönderebilir miyim?

E-posta ile gönderilen belgelerde tarafımıza ulaşmama ya da yaşanacak herhangi bir problemde sorumluluk sizlere ait olacaktır. Evrakların eksikliği ya da ulaşamama gibi bir problem yaşanmaması için bizimle iletişime geçerek belge kontrolünü sağlamanız gerekmektedir.

 

Uluslararası Öğrenci alım sonuçlarına ve kazanan adayların listesine nasıl ulaşabilirim?

Başvuru sonuçları üniversitemiz internet sayfasında duyurulur.

 

Kesin kayıtlar ne zaman ve nasıl yapılır?

Öğrencilik hakkı kazanan adaylar, akademik takvimde belirtilen tarih aralığında İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesinde yer alan kesin kayıt belgelerini teslim ederek kesin kayıtlarını yaptırırlar.

 

Kesin kayıt sırasında lise diplomamı ve transkriptimi teslim etmek zorunda mıyım?

Kesin kayıt yaptıran öğrenciler lise diplomaları ve/veya transkriptlerini alarak diğer başvuru belgeleriyle birlikte teslim etmelidirler.

 

İstanbul Nişantaşı Üniversitesi uluslararası öğrencilerin vize işlemlerinde destek sağlıyor mu?

Rektörlüğümüz, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Bünyesinde faaliyet gösteren Uluslararası Öğrenci Birimi, yerleştirmelerden sonra talebiniz doğrultusunda kabul mektubu düzenleyerek belirttiğiniz adrese bu mektubu gönderir. Size ulaşan kabul mektubuyla öğrenim vizesi başvurunuzu şahsen yaparak süreci kendinizin tamamlaması beklenmektedir

 

Uluslararası Öğrenci Öğrenim Ücretleri Nasıldır?

Öğrenim Ücretleri Akademik Takvimde belirlenen tarih aralığında her dönemin başında ödenmektedir. Ücretler hakkında uluslararası öğrenci biriminden  ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.

 

İstanbul Nişantaşı Üniversitesi konaklama imkanı sağlıyor mu? Uluslararası öğrenciler yurtlara başvurabilir mi? Başvuru şartlan ve olanaklar nelerdir?

Üniversitemiz kampüs içinde konaklama imkanı sunmamaktadır. Konaklamadan öğrencinin kendisi sorumludur.

 

Uluslararası öğrenciler değişim programından yararlanabilirler mi?

Uluslararası öğrenciler değişim programlarından (Mevlana, Erasmus, Farabi) yararlanabilirler.

 

Diploma Eki

Diploma eki nedir?

Diploma Eki (Diploma Supplement: DS), uluslararası saydamlığı pekiştirmeyi hedefleyen ve elde edilmiş yeti ve becerilerin ifade edildiği diploma, derece, sertifika gibi belgelerin, akademik ve meslekî tanınmasını sağlamaya yönelik, bir yükseköğretim diplomasına ek olarak verilen belgedir.

 

Diploma eki neden verilir?

Kişinin takip edip başarıyla tamamladığı öğrenimin yapı, düzey, bağlam, içerik ve statüsünü tarif etmek üzere verilir.

 

Diploma ekinin Avrupa’daki tanınırlığı nedir?

Ulusal kurumlar tarafından, Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO tarafından ortaklaşa hazırlanmış bir şablona göre düzenlenir. Bu üç kurumun organize ettiği bir ortak kurul tarafından denenmiş ve geliştirilmiş olan bu şablon, Avrupa Birliğinin tüm resmî dillerinde düzenlenmiştir.

 

Diploma ekinde neler bulunur?

Diploma Ekini hak etmiş olan kişinin kimliği, kazanılmış yeti, kazanılmış yetinin düzeyi, kazanılmış yetinin içerik ve sonuçları, kazanılmış yetinin işlevi, ek bilgiler, ulusal yükseköğrenim sistemi hakkında bilgiler yer almaktadır.

 

Diploma ekini transkript yerine kullanabilir miyim?

Diploma eki transkript (not çizelgesi) veya diploma yerine geçmez.

 

Diploma eki ile hangi kazanımları elde edebilirim?

Yurtdışında daha okunabilir ve mukayese edilebilir bir diploma, akademik güzergâhının ve yurtiçinde ve yurtdışında edindiği yeti ve becerilerin tam bir tarifi, başarı ve yetilerinin nesnel ve âdil değerlendirmesi, geleceğe yönelik olarak yurtdışında iş ve eğitim imkânlarına daha rahat ulaşma olanağı, İş bulma olanaklarını artırma kazanımlarını elde edebilirsiniz.

 

Diploma eki neden gereklidir?

Bugün tüm dünyada yeni diploma ve sertifikasyon şekilleri gelişmekte, hızla değişen iktisadî, siyasal ve teknolojik gelişmeler karşısında ülkeler öğrenci başarısını değerlendirme tarzlarını ve eğitim sistemlerini sürekli olarak değiştirmektedir. Sayıları hızla artan hareketli yurttaşlar, yeti ve becerilerinin âdil değerlendirmesini talep etmektedir. Yeti ve becerilerin tanınmaması ya da yanlış veya eksik değerlendirilmesi küresel bir sorun haline gelmiştir. Orijinal diploma ve diğer belgeler kendi başlarına yeterli açıklayıcı bilgi arz etmediklerinden dolayı, ayrıntılı ek açıklama tedarik etmeden bir diplomanın düzey ve işlevini kabul ettirmek son derece güç bir hal almıştır.

 

AKTS Kredi Sistemi

 AKTS Kredi Sistemi Nedir?

AKTS kredisi, ders ünitelerini tamamlamak için gerekli öğrenci iş yükünü gösteren (1 ile 60 arasında) sayısal bir değerdir. Bu değer, bir kurumdaki yıllık akademik çalışma içerisinde her bir dersin gerektirdiği iş yükünü gösterir. Bu iş yükü içerisine bir akademik yılda ders kapsamındaki pratik çalışmalar, seminerler, alan çalışmaları, bireysel çalışmalar, sınavlar gibi çalışmalar da girer.

 

Üniversitemiz AKTS sistemini uygulamak zorunda mıdır?

Evet. Türkiye’de faaliyet gösteren tüm yükseköğretim kurumları AKTS sistemini uygulamak zorundadır.

 

Bir dersin AKTS Kredisi değeri nasıl hesaplanır?

Tanımdan da anlaşılacağı üzere bir dersin AKTS değeri, o dersin iş yükünün hesaplanması ile oluşur. Örneğin 2 kredilik bir ders için AKTS değerini hesaplamaya çalışalım. 2 saatlik olan ve 14 haftalık ders için; 28 saatlik derse katılım, 1 saat vize, 1 saat final sınavı, 6 saat sınava hazırlık, 14 saat ise ders ve ödev olarak düşünüldüğünde öğrenciye 50 saatlik iş yükü yüklemektedir. 50 saatlik iş yükü de 2 AKTS’lik değer oluşturmaktadır.

 

Bir dönemde alacak olduğumuz derslere neden AKTS olarak sınırlandırılmaktadır?

Bir dönemde alabilecek olduğunuz derslerin 30 AKTS olarak sınırlandırılmasının nedeni; alacak olduğunuz derslerin size yükleyeceği iş yükü ile bağlantılıdır. 1 AKTS’nin 25 saatlik iş yükünden oluştuğu göz önünde bulundurulduğunda, bir dönemde öğrenci 30x25= 750 saatlik iş yükü ile karşı karşıya bırakmaktadır. Bu da öğrencinin günde 8 saat çalışmasını gerektirmektedir. Verilen örnekten de anlaşılacağı üzere, öğrencinin günlük olarak kaç saat iş yükü harcayabileceği göz önünde bulundurulduğundan sınırlamaya gidilmiştir.

 

Üniversitemizden mezun olabilmek için kaç AKTS krediyi tamamlamam gerekmektedir?

5 (ı) dersleri dışında, dört yıllık öğretim programları 240 AKTS, beş yıllık öğretim programları 300 AKTS, altı yıllık öğretim programları 360 AKTS ve meslek yüksekokulu programları ise 120 AKTS kredisi olarak almanız gerekir.

Apply Nişantaşı